Välkommen till GyllenTass blogg

Åby utställningen 20/11-11

Publicerad 2011-11-20 23:07:20 i Allmänt

Idag har jag och två av mina hundar varit på valputställning. Båda två visade sig så duktigt och tyckte att det var roligt!
Aragon (GyllenTass Aragon Son Of Gimli) var först ut. Domaren ( Åsa Andersson) är så fin med hundarna. Hon tyckte mkt om min Aragon, det kändes så bra att få så fin kritik.

Hane 4-6 mån. Söt hane, utm prop, mkt bra huvud, utm öron, vackra mörka ögon som kunde vara ngt större och rundare. Utm överlinje, bra svans, rör sig bra,kunde ha ngt mer påskjut bak, utm päls. Visar sig väl!
Plac i sin kl 1:a med HP Bhkl 2




Aragon med sin första rosett!!


Och så var det min Lovis ( GyllenTass Softail from Harley) hon fick också mkt bra kritik och var kanonduktig i ringen!! Även här dömde Åsa Andersson!

Tik 4-6 mån. Superfeminin tik,utm prop, mkt fin skalle, ögon och öron. Fin överlinje bra svans när hon tar upp den. Tillräckligt vinklad, bra bröstkorg, rör sig med härlig drive!
Plac 2:a med HP 3:a Btkl.






Aragon och Lovis <3


Tack alla för en trevlig utställning.


Kraaaam

Kommentarer

Postat av: irene WH

Publicerad 2011-11-21 06:42:35

Grattis till en bra dag

Postat av: Minna

Publicerad 2011-11-21 12:20:42

Ojj ojj, grattis !

Och guuuud vad fin Aragon har blivit, så himla go.

Postat av: Ulrika

Publicerad 2011-12-08 06:58:34

Grattis igen, de var jätteduktiga! :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela